Glutenvrij eten kan voor sommige mensen van levensbelang zijn. Wanneer je glutenintolerant bent moet je namelijk een glutenvrij dieet volgen. Sommige mensen die niet glutenintolerant zijn voelen zich echter wel beter als ze glutenvrij eten. Hoe dit komt en wat glutenvrij precies inhoudt zullen we hier voor je beantwoorden! Daarnaast volgen er ook tips voor lekkere glutenvrije recpeten. 
Lees meer...

In de war na het lezen van de titel van deze blogpost? Dat zou zomaar kunnen, want vetten zijn toch juist de dikmakers uit onze voeding? Toch is dit verhaal vele male complexer. Er zijn zelfs studies waaruit blijkt dat het eten van goede vetten kan helpen met afvallen. Dus hoe zit het nu precies?! Welke vetten zijn goed en welke kun je beter laten staan?
Lees meer...

Waarschijnlijk krijg je te weinig vezels binnen. Onderzoek van de Maag-lever-darm stichting stelt namelijk dat 90% van de Nederlanders onvoldoende vezels binnenkrijgt. 'Nou en?'Denk je misschien, maar vezels zijn super belangrijk voor je lichaam en voor je spijsvertering en darmen. Tijd dus om te checken of jij bij die 10% zit die voldoende vezels binnenkrijgt!
Lees meer...

Steeds vaker zie je dat in recepten amandelmeel wordt gebruikt in plaats van bijvoorbeeld tarwemeel of bloem. De voordelen van amandelmeel zijn nog niet zo bekend, want naast dat het lekker smaakt, is het ook een hele goede energiebron! Je kunt daarnaast ook nog eens eindeloos variëren met amandelmeel en we verwijzen je dan ook graag naar een paar heerlijke recepten!
Lees meer...

Erythritol is een natuurlijke suikervervanger. En hoewel erythritol vrij nieuw is, wordt het alom geprezen door foodies. Dit komt door de vele voordelen van deze zoetstof ten opzichte van suiker. Deze suikervervanger heeft namelijk een zelfde soort smaak als suiker, maar is wel calorieloos. Te mooi om waar te zijn en bang dat het te 'chemisch' is? Nee hoor, het is namelijk een natuurlijke zoetstof die niet wordt opgenomen door het lichaam. Laten we meer leren over erythritol, ook wel erithritol of erithrytol genoemd. De juiste schrijfwijze is erythritol, maar we komen nog weleens wat creatieve schrijfwijzes tegen! 
Lees meer...

Merk jij ook dat steeds meer mensen om je heen glutenvrij eten? We hebben een infographic voor je gemaakt over het glutenvrij dieet. Want wat zijn nu mogelijke verklaringen voor het opeens populair worden van glutenvrij eten? De rise & shine van het glutenvrije dieet in een handige infographic weergegeven:

Lees meer...

Er is de laatste tijd veel te doen om suiker. Hele projecten en themadagen worden er verzonnen om de consument bewuster te maken van de negatieve effecten die suiker kunnen hebben. Het lijkt dan ook alsof suiker minder grip krijgt op ons en een stuk minder populair wordt. Maar hoe zorg je ervoor dat je niet toch nog bakken vol met verborgen suikers binnenkrijgt? En hoe zorg je er in meer algemene zin voor dat je minder suiker eet? We hebben acht manieren voor je op een rijtje gezet om je suikerinname te verminderen!
Lees meer...

Gek op pinda's? Dan introduceren we je nu graag je nieuwe favoriete bakmeel: pindameel van Sukrin. Ideaal om mee te bakken, voor in je smoothies, maar ook in je hartige gerechten en sausjes de ideale toevoeging voor extra proteïne en smaak! Pindameel heeft ongeveer een kwart van het vet dat je vindt in pindakaas, maar wel dezelfde hoeveelheid proteïne, vezels en andere voedingsstoffen die pinda's gezond maken. 
Lees meer...